• Nem kage som gæsterne vil tale om i flere år
  • Nem cheesecake med fantastisk hjemmekogt dulce de leche
  • Fordi miniudgaver af almindelig mad bare er bedre
  • Meget bedre end almindelige kanelsnegle

fredag den 17. august 2012

Kanelsnegle med bid i


Jeg fik en ustyrlig lyst til kanelsnegle den anden dag - og sådanne tanker kræver jo handling hurtigst muligt.

Denne opskrift er helt perfekt og rigtig nem dej at arbejde med. Prøv den gerne til en regnvejrsdag eller på søndag til hyggelig eftermiddagskaffe.

12 stk.
1½ dl. mælk
100 g. margarine
25 g. gær
1 tsk. vaniljesukker
50 g. sukker
5-6 dl. mel
1 tsk. kanel
1 tsk. kardemomme
½ tsk. salt
2 æg

Remonce:
150 g. margarine
100 g. rørsukker
100 g. brun farin
1 tsk. kanel

Lun mælken op og tilsæt margarinen - rør gæren ud heri. Tilsæt de øvrige ingredienser og rør/ælt sammen til en glat dej. Stil denne til hævning i 30 minutter.
Rør imens ingredienserne til remoncen sammen med elpisker.

Rul dejen ud til en rektangel og smør remoncen på - næsten helt ud til kanten. Rul stramt sammen til en pølse. Skær pølsen i 12 lige store skiver. Kom sneglene på en bageplade og lad dem hæve lunt i 40 minutter inden de bages i ca. 15-20 minutter ved 185 grader.






4 kommentarer:

  1. Mums ser rigtig lækkert ud...

    SvarSlet
  2. Uhhh, de ser fine ud. Mine har det med at skille lidt af, selvom jeg presser helt vildt på dem inden de kommer i ovnen. Kan være jeg skal prøve din opskrift :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det plejer mine også - så har prøvet at bage i muffinsforme, men det bliver bare ikke rigtige snegle så. Denne opskrift var bare så nem at arbejde med! :)

      Slet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...