• Nem kage som gæsterne vil tale om i flere år
  • Nem cheesecake med fantastisk hjemmekogt dulce de leche
  • Fordi miniudgaver af almindelig mad bare er bedre
  • Meget bedre end almindelige kanelsnegle

tirsdag den 2. december 2014

#2. december - hvid gløgg med æblemost


Jeg elsker den originale rødvinsgløgg, men jeg har længe haft kig på den moderne hvide gløgg lavet på æblemost.

Jeg kiggede ca. 10 opskrifter igennem og lavede min egen version, som jeg selv er helt vild med nu!

Opskriften er let og tager ca. 30 minutter at lave i alt. En dejlig drik til snottede næser og ømme halse...

Jeg købte den ufiltrerede æblemost fra Ølbæk i Abc-Lavpris til 8 kr. for 1 liter.

3-4 glas
1 liter ufiltrerede æblemost
1 økologisk appelsin
3 hele stjerneanis
1 lille klump frisk ingefær (ca. 15-20 g.)
7 kardemommekapsler
Evt. et skud citron (smag til)

Kom alle ingredienserne i en gryde og bring det i kog. Kog i ca. 10-15 minutter - pres på appelsinerne med en grydeske og smag til med citron og evt. sukker. 
Si gløgg'en igennem og server rygende varm - evt. med mandelsplitter og rosiner.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...