• Nem kage som gæsterne vil tale om i flere år
  • Nem cheesecake med fantastisk hjemmekogt dulce de leche
  • Fordi miniudgaver af almindelig mad bare er bedre
  • Meget bedre end almindelige kanelsnegle

onsdag den 8. december 2010

Høns i asparges - nemt!

Jeg har hørt at nogle mennesker går rundt derude og tror at Høns i asparges er svært og kun er noget som man får når man er på besøg hos sin mor/mormor/younameit. Men nej nej nej. Høns i asparges er NEMT! Se blot her:

Til fyld til ca. 8-9 tarteletter:

800 g. kyllingefilet/bryst
1 dåse asparges - evt. 2 hvis du er rigtig vild med det
Evt. lidt fløde
Margarine
Mel
Salt og Peber
Kyllingefiletterne koges i vand - kun så de lige er dækket af vand. Efter ca. 20 minutter er det kogt igennem - tag et stykke op og skær igennem for at tjekke. Kødet skæres/rives fra hinanden og i små stykker. Kogevandet GEMMES!

Vandet fra kyllingerne.

I en gryde - gerne den du lige har kogt kyllingen i, da der sidder smag tilbage, kommer du en klump margarine i og smelter den. Når det lige akkurat er smeltet og ikke blevet brun tilsættes mel og du pisker det til en tyk masse. Tilsæt så kogevandet fra kyllingen og rør mel/margarinen-blandningen ud i vandet. Lad det koge op og pisk godt igennem, så der ikke er klumper.
Imens tændes ovnen og tarteletterne lunes et par minutter. Jeg bruger disse da de er lidt sundere end almindelige.
Tilsæt kyllingekødet i gryden og aspargesene som du har hældt vandet fra - igen GEMMES vandet fra aspargesene! Rør rundt og kog det op og smag til med salt, peber, evt. lidt fløde og aspargesvand!
Fordel fyldet i de lune tarteletter og spis! ;) MUMS!

4 kommentarer:

  1. Nom nom nom!
    Det er en af vores livretter her i huset, og det er lige før min mand græder af glæde, når jeg serverer tarteletter for ham :)

    God weekend!

    SvarSlet
  2. Hi hi, det gør Tommi også herhjemme. Og så tror han desuden at det er død svært at lave - så han beundre mig rigtigt når jeg laver det :D He he..

    I lige måde med weekenden - håber den bliver dejlig!

    SvarSlet
  3. Tak for denne opskrift, jeg har vel efterhånden lavet høns i asparges en 10-12 gange nu siden jeg fandt din opskrift første gang for et år siden. ( altid lige med din hjemmeside åben som guide.. ) Hilsen nordjyden Lars

    SvarSlet
    Svar
    1. Sikke en dejlig kommentar at læse :)

      Det er en favorit herhjemme, så er glad for at du også kan lide opskriften.

      Slet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...