• Nem kage som gæsterne vil tale om i flere år
  • Nem cheesecake med fantastisk hjemmekogt dulce de leche
  • Fordi miniudgaver af almindelig mad bare er bedre
  • Meget bedre end almindelige kanelsnegle

onsdag den 19. september 2012

Pærekage med kardemomme


Vores pæretræer bugner med pærer lige nu. Vi har 4 forskellige sorter, men jeg har ikke helt styr på navnene, så I må lige se på billedet hvilken sort det er :)

Kagen var rigtig lækker, men jeg var lidt ked af at pærestykkerne faldt ned i bunden, så det må jeg finde en løsning på.
Opskriften er fra Hjerteforeningen, men jeg lavede nogle ændringer, så får min version.

1 springform på 22 cm.
3 æg
200 g. sukker
½ dl. flydende margarine
½ dl. mælk
200 g. mel
2 tsk. bagepulver
1 tsk. stødt kardemomme
3 pærer (eller 4-5 hvis de er små)

Pisk æg og sukker sammen til en skummende masse. Tilsæt margarine og mælk skiftevis med mel, hvori der er blandet bagepulver og kardemomme. Skræl pærerne, fjern kernehuset, skær dem i både og vend dem rundt i dejen.
Hæld dejen op i en springform beklædt med bagepapir og bag kagen ved 180 grader i ca. 30 minutter.
Server med creme fraise rørt med lidt vanilie.




2 kommentarer:

  1. Hvis du vender pærerne i "det tørre" der skal i, falder de ikke lige så nemt eller slet ikke til bunden :)

    Et lille husmortip fra min mormor - det virkede i hvert fald da jeg bagte pæremuffins og også med marcipan :)

    SvarSlet
  2. Hey godt tip! Jeg prøver det næste gang :) Tak..

    SvarSlet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...