• Nem kage som gæsterne vil tale om i flere år
  • Nem cheesecake med fantastisk hjemmekogt dulce de leche
  • Fordi miniudgaver af almindelig mad bare er bedre
  • Meget bedre end almindelige kanelsnegle

onsdag den 10. december 2014

#10. december - dadler med marcipan og chokolade


Det er ikke mange år siden, hvor jeg synes dadler var ih og åh så klamt.

Min veninde kom til konfekt-lavnings-dag og havde en kasse dadler og en rulle marcipan med. Da hun havde fyldte nogle stykker tvang hun mig til at smage og guess what? Det var super lækkert!
Siden da har jeg elsket dadler - både med og uden marcipan.

Endnu en slags nem konfekt der tager 10 minutter at fremstille.

Dadler
Marcipan (evt. hjemmelavet)
Chokolade

Skær dadlerne op på midten og fjern stenen. Rul en lille klump marcipan til en lille pølse og læg den i uddybningen af dadlen. Smelt chokolade over vandbad og dyp dadlerne halvvejs ned i. Pynt evt. med krymmel og opbevar på køl indtil servering.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...