• Nem kage som gæsterne vil tale om i flere år
  • Nem cheesecake med fantastisk hjemmekogt dulce de leche
  • Fordi miniudgaver af almindelig mad bare er bedre
  • Meget bedre end almindelige kanelsnegle

lørdag den 13. december 2014

#13. december - Baileys eggnog



Når jeg tænker jul i udlandet og specielt de engelsktalende lande, tænker jeg Eggnog. Jeg anede faktisk ikke hvad det var indtil jeg læste opskrifterne igennem og bagefter var jeg stadig noget skeptisk.

Så det måtte prøves!

Jeg er dog ikke vild med whiskey eller cognac, men til gengæld helt pjattet med Baileys, så valget var nemt. Opskriften er fra Baileys egen hjemmeside og jeg ved ikke om den er korrekt oversat, men det smagte super lækkert og jeg laver det klart igen næste gang der er julehygge i Rebelsig.
De anbefalede at servere den kold med is, men vi trængte til noget lunt og der var den super.

2 glas
1 dl. Baileys
2 æg
1½ spsk. sukker
½ vaniljestang
1½ dl. mælk

Start med at piske æggene sammen med sukker til sukkeret er opløst. Kom Baileys, mælk og den halve vaniljestang (så den er åben og kornene kan komme ud) i en gryde og varm det op. Inden det koger tilsættes ægge/sukker-blandingen under piskning. Varm igennem, men uden at det koger og sigt det ned i 2 glas. Sigt lidt kakaopulver over inden servering.  



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...