• Nem kage som gæsterne vil tale om i flere år
  • Nem cheesecake med fantastisk hjemmekogt dulce de leche
  • Fordi miniudgaver af almindelig mad bare er bedre
  • Meget bedre end almindelige kanelsnegle

fredag den 12. december 2014

#12. december - havregrynskugler med Kahlúa


Jeg ville egentlig have lavet havregrynskugler med ananas og Malibu, men da vi ikke havde hverken det ene eller det andet, måtte jeg revidere min plan.

Vi havde en flaske Kahlúa.

Søge søge og jeg fandt en opskrift inde ved NewYorkerByHeart, der faldt i min smag.
Mums de er lækre og smag fantastisk af Kahlúa og chokolade.

25-30 kugler
50 g. chokolade
1½ tsk. honning
1 tsk. smør
3½ dl. havregryn
2 spsk. kakaopulver
½ dl. flormelis
50 g. marcipan
½-1 dl. Kahlúa

Smelt chokolade, honning og smør i en gryde. Imens køres de resterende ingredienser igennem i minihakker eller foodprocessor (eller æltes i hånden) og den smeltede chokoladeblanding tilsættes. Rør til en ensartet masse og stil på køl i 5-10 minutter. Tril til kugler og rul evt. i kokosmel eller krymmel. 


1 kommentar:

  1. Det lyder som en rigtig lækker kombi med Kalua. Jeg har vist også en flaske i barskabet...

    SvarSlet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...