• Nem kage som gæsterne vil tale om i flere år
  • Nem cheesecake med fantastisk hjemmekogt dulce de leche
  • Fordi miniudgaver af almindelig mad bare er bedre
  • Meget bedre end almindelige kanelsnegle

mandag den 15. december 2014

#15. december - lakridsfudge


Jeg har luret med ved mange bloggere, når de har fremstillet fudge, så da der var tilbud på kondenseret mælk i Fleggaard, var der ingen undskyldning for mig længere.

Jeg lavede to varianter; lakrids og Baileys, hvoraf sidstnævnte får sit eget indlæg en af de kommende dage.

Lakridsfudgen er klart min favorit og den er nem at lave med masser af lakridssmag.

Ca. 40 stykker
1 dåse kondenseret mælk
450 g. sukker
110 g. smør
½ dl. mælk
3 spsk. lakridssirup
3 tsk. lakridspulver
Evt. 1 tsk. sort pastafarve

Kom kondenseret mælk, sukker og smør i en gryde og kog det op. Tilsæt mælk og kog det igennem i mindst 10 minutter til det bliver en let sej karamelmasse. Kom massen i en skål (som kan tåle varmen), tilsæt smagsvarianterne (og evt. farve) og pisk det igennem i ca. 10 minutter. Fordel massen i en form beklædt med bagepapir, så det er ca. 1½ cm. høj. 
Stil på køl i mindst 3 timer og skær ud i passende stykker.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...