• Nem kage som gæsterne vil tale om i flere år
  • Nem cheesecake med fantastisk hjemmekogt dulce de leche
  • Fordi miniudgaver af almindelig mad bare er bedre
  • Meget bedre end almindelige kanelsnegle

lørdag den 6. december 2014

#6. december - raw pebernødder


Det der 'raw' var ret populært sidste år, men i mit netværk drev det hurtigt over igen. Jeg ville lige give det et sidste forsøg her i juletiden og fandt på en opskrift på nogle raw "pebernødder" inde på en fitness-side.

Jeg vil sige at de aldrig nogensinde når op til de rigtige pebernødder, som jeg postede i går. Men... som et sundere alternativ i juletiden synes jeg de er gode. De smager dejlig krydret og har konsistens som havregrynskugler. Prøv dem, måske bare en lille portion - du fortryder ikke!

10 stk. 
25 g. mandler
1 drys kardemomme
1 drys hvid peber
1 lille drys stødt ingefær
1 drys kanel
25 g. dadler (når stenen er fjernet)
½-1 tsk. sirup

Kom mandlerne i minihakkeren og hak dem fint. Tilsæt de øvrige ingredienser og kør til en ensartet masse. Smag til og doser sirup efter ønsket konsistens. Stil massen på køl i en halv time og tril til ca. 10 kugler. Opbevar dem på køl i en lukket boks.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...