• Nem kage som gæsterne vil tale om i flere år
  • Nem cheesecake med fantastisk hjemmekogt dulce de leche
  • Fordi miniudgaver af almindelig mad bare er bedre
  • Meget bedre end almindelige kanelsnegle

søndag den 7. december 2014

#7. december - karrysalat til julefrokosten


 Traditionens tro holdte vi i går julefrokost i Rebelsig.

Jeg nyder at stå for det hele og specielt mad-delen. Jeg plejer altid at lave for meget mad, men det hører ligesom til ved en julefrokost, ikke?
I år havde jeg lavet en afstemning inde på begivenheden på Facebook, så gæsterne kunne stemme på de retter de ville have. Det overraskede mig lidt - på den positive måde.
F.eks. kom den hjemmelavede hønsesalat på menuen og ris a la manden blev udskiftet med en frugtsalat med råcreme og chokolade.

Nå, men karrysalaten til sildemaden blev i år hjemmelavet og gæsterne var vilde med den.

Jeg tog udgangspunkt i flere forskellige opskrifter og endte med dette. 

1 portion på ca. 3½-4 dl. 
2 hårdkogte æg i små stykker
1 æble i små tern
1 syltet drueagurk skåret i små tern
1 tsk. hakket purløg
½ dl. creme fraise
½ dl. mayonaise
1½ tsk. karry
½ tsk. gurkemeje
Salt og peber

Bland mayonaise og creme fraise sammen med purløg, halvdelen af karryen og ½ tsk. gurkemeje. Tilsæt finthakket æggetern, små æbletern og drueagurk-ternene. Rør sammen og smag til med karry, salt og peber. Opbevar i en lukket boks i køleskabet indtil servering.


1 kommentar:

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...