• Nem kage som gæsterne vil tale om i flere år
  • Nem cheesecake med fantastisk hjemmekogt dulce de leche
  • Fordi miniudgaver af almindelig mad bare er bedre
  • Meget bedre end almindelige kanelsnegle

mandag den 8. december 2014

#8. december - nougat praliner med hasselnødder


Jeg får næsten grå hår af at tænke på at skulle lave konfekt. Jeg vil så gerne det hele, men er ganske lidt kreativ og tålmodig, så det ender som regel med at jeg bliver skuffet.
I år har jeg derfor valgt at dele det lidt op, ved at fremstille 1 til 2 slags når jeg har overskud. F.eks. imens kæresten ser krigsfilm eller aftensmaden laves.

Derfor kommer der i dag og i morgen to opskrifter på konfekt, som tager 10 minutter at lave og som smager fantastisk!

Disse er fra Arla, men jeg skar ned på nougatmængden og tilføjede dobbelt appelsinsmag - og så er de lige efter min smag.

De små fine forme er fra Søstrene Grene.

16 stk.
25 g. smør
50 g. hasselnødder
½ tsk. stødt nellike
150 g. blød nougat
Saft fra ½ appelsin

Varm en pande op med smør og lade det syde op. Hak imens hasselnødderne groft og kom dem på panden i smørret sammen med nellike. Rist dem under omrøring i ganske kort tid (ca. 2 minutter) og hæld på en tallerken. 
Skær nougat i skiver/stykker, kom i en skål og ælt (med hånden er nemmest) det blødt sammen med appelsinsaften. Tilsæt nødderne og ælt igennem. Smag til med appelsinsaft. Fordel i små folieforme og stil på køl til servering.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...